Hírek

Hogyan segíthetünk az iskolában, óvodában "jól" viselkedni a gyereknek?

2019.09.05 07:59
Hogyan segíthetünk az iskolában, óvodában "jól" viselkedni a gyereknek?

A szorongó, vagy Spds/ASDs/ADHDs gyerekek egyik legnagyobb kihívása a zsúfolt, mozgalmas óvodában, iskolában kitartani, végig ülni a 45 percet és még figyelni is. Nem a környezetre a tananyagra. Sok módszer, táplálékkiegészítő létezik, de most mi 5 mindenmentes megoldást mutatunk be. A tippekről videó is készült, azt lent tekinthetitek meg:

A nyugtalanság kezelését ott helyben is segíthetjük. Nagyon nehéz egy izgága gyereknek kibírni 40-45 percet egy széken ülve. Sokat segít, ha közben mozoghat. Ez egyébként minden gyerekre igaz, kutatások bizonyítják, hogy mozogva minden gyerek jobban tanul!

1. óriás gumilabda

A legelterjedtebb módszer, ha a gyereket óriás gumilabdára ültetjük. Ezt a megoldást inkább a fejlesztések során alkalmazzák, mivel az iskolába ritkán engedik be.

2. Egyensúlyozó párna

Az egyensúlyozó párna ugyanúgy segíti az ülve-mozgást. Ez mivel jóval kisebb kivitel van ahol megengedik az iskolában.

3. gumiszalag a széken

Egy nagyon egyszerű és olcsó megoldás - a tornához használt gumiszalagot rákötjük a székre és ott tud rugdosni, lábat hintáztatni a gyerek. Hogy ne érezze magát kívülállónak érdemes megbeszélni, hogy az osztályban bárki használhasson ilyet, ha szeretne.

stresszoldas Moka es Zen
Gumiszalag a széken

4. Stresszoldó ülősúly

Jól bevált módszer akár iskoláról, akár munkáról van szó az ülősúly. A folyamatos nyomásnak köszönhetően jobban tudunk koncentrálni, a szorongás enyhül és vele együtt a mozoghatnék is. Lehet vásárolni simifolttal és anélkül (én ezt javaslom) és a miénk még a sulitáskába/aktatáskába is befér.

5. Suli/ovi előtti felkészülés, lecsengés

ajánlott az iskola előtt és után beiktatni egy pár perces mozgásblokkot: medvejárás, indiánszökdécselés, pókjárás stb. Nekünk sokat segített a csepphintázás is - főleg utána feszültséglevezetésnek. Feszültséglevezetésnek pedig verhetetlen a sztressz csepphinta.

6. Jó alvás

Tudtad, hogy a kialvatlanság, rossz minőségű alvás (pl apnoe, vagy idegrendszeri okok miatt) ADHD-szerű tüneteket is okozhat? Az alvásminőség javítására, az elalvás segítésére ajánljuk a gyógyszermentes és kutatásokkal alátámasztott megoldást, a súlyozott takarót.

7. Mozgás-szünet

Nem csak a tanulás megy jobban mozogva, de a feszültséget is ki lehet mozogni akár 5 perc alatt is. Akinek erre szüksége van, akár egyedül is kimehet a folyosóra, udvarra 5 percet szaladgálni, ugrándozni (ehhez fel lehet ragasztani mintákat a folyosóra - lsd link). 5 perc után egy kicserélt gyereket kapunk vissza.

+1 Jó lenne, ha a gyerekek ihatnának a kulacsukból és kimehetnének órán is pisilni (akár korlátozott számban). Ez is egy kis plusz mozgás és csökkenti az izgulnivalók számát. Sokaknak az is segít, ha levehetik a cipőjüket és a lábujjaikat tornáztatják.

Tippjeinket be is mutatjuk a következő videóban: