Hírek

8 kevésbé ismert jel, hogy nem jutsz megfelelő alváshoz

2019.09.05 08:10
8 kevésbé ismert jel, hogy nem jutsz megfelelő alváshoz

A fáradtságon, ingerültségen kívül még rengeteg kevésbé ismert jele is lehet annak, hogy a szervezeted nem jut elég minőségi alváshoz. Mert hiába alszol 8 órát, ha az nem mély, tele van forgolódással, felébredéssel. Rád ezek közül hány igaz?

1. Folyamatosan éhes vagy és bizony nem salátát ennél

Az alvás befolyásolja a ghrelin hormon termelését ( az emésztőszervek által termelt peptidhormon), amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása. A nem megfelelő alvás a hormon túltermeléséhez vezethet, amely folyamatos éhségérzetet okoz. Ráadásúl szénhidrátot és zsírt kívánunk ilyenkor.

2. Nem találod a kulcsodat, vagy a szemüvegedet

De a telefonodat sem. Az alvászavarok nem segítik a koncentrációt, könnyen feledékennyé válunk.

3. Túl sok koffein fogyasztás

Ha 2, 3 kávéra van szükséged, hogy jól funkcionálj, az a koffein függőség jele is lehet, amely szintén a kialvatlanság következménye.

4. Túl érzékeny vagy, mindenen felkapod a vizet, vagy minden megríkat

A megfelelő pihenés hiánya azt is jelenti, hogy nem tudjuk az érzelmi tartalékainkat feltölteni. Fáradtan könnyebben leszünk ingerültek, és bizony túl érzékenyek is.

5. Alacsonyabb libidó

A nem megfelelő minőségű pihenés érthető módon befolyásolja a libidónkat is.

6. Fásult ébredés

Ez éppenséggel a túl kevés és a túl sok alvás jele is lehet. Ha nehezen ébredsz, fáj a fejed, tompának érzed magad érdemes az alvás minőségét és mennyiségét is ellenőrizni.

7. Bárhol el tudnál aludni, kivéve az ágyadban

Ha napközben bárhol elbóbiskolsz – például a kocsiban, a buszon, filmnézés közben – de éjjel viszont nem tudsz aludni, egyértelmű jele a nem megfelelő éjszakai alvásnak. Ilyenkor nem a napközbeni alvás beiktatása a megoldás, hanem az éjszakai alvás minőségének javítása

8. Folyamatosan beteg vagy

Az alvászavarok okozta fáradtság megnehezíti a betegségekkel való megküzdést is, ha nem tudsz kikászálódni a megfázásból, mindig mindent elkapsz, akkor érdemes az alvásod minőségén is dolgozni a C vitamin szedésén túl is.

Javíts az alvásminőségeden természetesen: a súlyozott takaró minden mellékhatás nélkül, kutatások szerint az esetek 78%-ában segít!