Blog

A meglepő eszköz, ami megmentette a meditációmat

2020.02.12 13:26

Évek óta hallgatjuk, hogy a stressz, a szorongás és mindenféle problémánk kezelésére milyen áldásos hatással van a meditáció. Arról nem is beszélve, hogy egyszerű, ingyenes és csak pár perc. Istenien hangzik. A gond az, hogy mivel a gondolataim frusztrálóan önállóak és elkalandoznak a meditáció inkább idegesít, mint lenyugtat.

 

 

Mire jó a meditáció?

Először is a meditáció megváltoztatja az agyat. Sara Lazar Harvardi kutatása szerint a hosszú távú meditáció (8 hét) segíti az agy külső és első (cortex) rétegét, amely az érzékelésért és a érzelmi regulációért, figyelemért és a memóriáért felel. 

Ráadásul a meditáció csökkentette az agy stresszért és szorongásért felelős részeit.

Ezt a sok előnyt ki ne akarná? Próbálkoztam a vezetett meditációval, a légzésemre figyelni (mind közül ez a legrosszabb számomra), hagyni jönni menni a gondolatokat, de egyszerűen nem megy. Vagyis ment.

A takaró, ami megmentette a meditációmat

A súlyozott takarót már korábban is használtam alvásra és esti lecsengésre tvézésre, olvasásra is. A súlyozott takaró nem csak az alvási nehézségeken, inszomnián, nyugtalan láb szindrómán segít, hanem fókuszálni is meditáció közben.

A súlyozott takaró a mély nyomás technikát alkalmazva nyugtat és ellazít, ami különösen hasznos meditálás közben. Különösen stresszes napokon a takarót félbehajtva, így extra nyomást alkalmazva használom.

Ráadásul a takaró egyfajta groundig technikaként is használható, hiszen súlyával lehúz és kijelöli a testhatáraimat, erősíti a testtudatomat.