Hírek

10 kevésbé ismert jele az apnoenak

Kevesen tudják, hogy az alvási apnoe a gyerekeket is érintheti és állhat ez is az alvási problémák hátterében. Az alvási apnoe a leggyakoribb alvással összefüggő légzészavar, amely a garat alvás alatti ismételt elzáródása következtében alakul ki. A betegség hátterében lévő garatelzáródás kizárólag alvás, illetve szendergés közben alakul ki. A betegséget gyanú esetén alvásdiagnosztikiai központokban diagnosztizálják. Egy tünet, nem tünet, de ha több is fennáll, akkor érdemes kivizsgáltatni!

Mire jó és hogy használd a sztreccshintát?

A sztreccs csepphinta* régóta használt terápiás eszköz az Angolszász országokban. Most saját fejlesztésünknek hála (Mintaoltalom bejegyzés alatt) elérhető áron, nálunk is kapható. A hinta nyúlik és hintázás közben ellenállást fejt ki. Mindent tud, amit egy csepphinta és még sokkal többet is!

Milyen szenzoros eszközt válasszak?

Gyakran találkozom a kérdéssel, hogy milyen eszközt vegyenek otthonra a szülők. Melyiket válasszák? Van ilyen-olyan eszköz, fények, de mégis mivel lehetne teljes a tornaszoba? Szerintem nem érdemes egyből a Pinteresten látott tökéletes sensory roomot megcélozni. Érdemes 1-2 dolgot beszerezni, amikről látom, hogy az igényei alapján jó lehet, vagy megfigyelni, hogy fejlesztésen miket szeret használni. És onnan haladni apránként. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy ezek az eszközök sokszor pár év után cserélődnek. Mi 3 év kemény hintázás után már leszereltük a hintát.. De mégis, melyik eszköz kinek lehet jó?

Mese a kisfiúnak, aki nem tud aludni és nem szeret takarózni

Hol, volt, hol nem volt, volt egyszer egy fantasztikus kisfiú, akinek nehezen jött álom a szemére: sokat forgolódott, nézelődött. Valahogy elkerülte az álomba segítő, szép álmokat hozó Álommanó. Biztos messze lakott.

Hogyan segíthetünk az iskolában, óvodában "jól" viselkedni a gyereknek?

A szorongó, vagy Spds/ASDs/ADHDs gyerekek egyik legnagyobb kihívása a zsúfolt, mozgalmas óvodában, iskolában kitartani, végig ülni a 45 percet és még figyelni is. Nem a környezetre a tananyagra. Sok módszer, táplálékkiegészítő létezik, de most mi 5 mindenmentes megoldást mutatunk be. A tippekről videó is készült, azt lent tekinthetitek meg:

8 kevésbé ismert jel, hogy nem jutsz megfelelő alváshoz

A fáradtságon, ingerültségen kívül még rengeteg kevésbé ismert jele is lehet annak, hogy a szervezeted nem jut elég minőségi alváshoz. Mert hiába alszol 8 órát, ha az nem mély, tele van forgolódással, felébredéssel. Rád ezek közül hány igaz?

Hogyan válasszak súlyozott takarót

Az alvásproblémákon, szorongásos, depressziós gondokon természetesen, gyógyszermentesen segítő súlyozott, vagy nehezített takaró vásárlásakor más szabályok vonatkoznak a gyermekekre és más a felnőttekre. A lenti tippjeink megkönnyítik a választást:

10 természetes tipp a jó alvásért

Cikkünkben bemutatunk 2 Magyarországon még kevésbé ismert, gyógyszermentes szorongáscsökkentő megoldást és adunk további 10 tippet is a jó alváshoz!

Nehéz úgy jól és összeszedetten működni nappal, ha éjszaka nem pihentük ki magunkat. Ráadásul a kialvatlanság a szorongást is növeli. Felmérések szerint az alvási problémák Magyarországon minden második embert érintenek. Rossz alvás esetén először tanácsos kizárni a fizikai okokat (gyermek és felnőtt esetén is): hasfájás, tejérzékenység (átmegy az anyatejjel), reflux, esetleg vas, vagy B12 hiány, pajzsmirigy túlműködés, vércukor ingadozás (IR) vagy akár ritkábban apnoé. Ezeken szerencsére lehet segíteni, de mindenképpen érdemes egyeztetni az orvossal.

Mi mindenre jó a csepphinta?

Nem véletlen, hogy angolul terápiás hintának, vagy szenzoros hintának hívják ezt a sokoldalú, fejlesztő és nyugtató hatású hintát. Nekünk a legjobb vásárlás volt anno: a fiamat bántották az óvodában, így minden nap egy fél órát bekuckózott a hintába és szépen megnyugodott, feloldódott, meg lehetett beszélni a problémákat, megoldást találni. Arról nem is beszélve, hogy mennyi fejlesztést csináltunk ebben a hintában végig.

2019.09.04 13:26

Az enyémek nem aludtak. Évekig. Az ember ilyenkor válaszokat keres és szinte mindig az alvástréninget kapja válasznak, amely így vagy úgy, de a leszokásról szól: a ciciről, vagy anyáról. Mi nem éreztük úgy, hogy a sírni hagyás, vagy a Ferber módszer a szívünkből jönne, így próbálkoztunk dr Searsel és Elisabeth Pantly módszerével mérsékelt sikerrel. Elkezdtem a babának segítséget keresni, hátha ha megkapja azt a támogatást/eszközt amire szüksége van, akkor jobban tud aludni.

Mi is az a súlyozott takaró?

A súlyozott takaró, súlytakaró vagy nehezített takaró (weighted blanket) régóta használt terápiás eszköz. A folyamatos enyhe nyomás következtében, melyet a használó testsúlyához egyedileg kimért súly biztosít, nyugtató, szorongásoldó hatású. Relaxáló, az alvást segítő hatását kutatások (1, 2, 3) bizonyítják. Egy kutatás szerint a súlyozott paplan hatékonysága 78%. A takarót kórházak is használják gyermekek és pszichés betegek megsegítésére.